Wmo-loket
Voor al jouw vragen over Wmo en aanvragen
Heb jij een vraag of ben je op zoek naar advies over de Wmo? Dan kan je terecht bij het Wmo-loket. De medewerkers van stichting ZO! helpen je graag, bijvoorbeeld met jouw aanvraag voor een Wmo-voorziening.
Aanvraag doen
Vul eerst het meldingsformulier in. Een medewerker van Stichting ZO! neemt dan telefonisch contact met je op!
Op de website van het Netwerk Sociaal Domein Midden-Holland (NSDMH) vindt u richtlijnen en aandachtspunten voor het schrijven van een evaluatieverslag bij een herindicatie.
Hoe verder?
Vanuit het telefonische contact kan een afspraak worden gemaakt voor een huisbezoek. We houden dan een ‘keukentafelgesprek’, waarin we jouw vraag scherp krijgen? En op zoek gaan naar een oplossing. Misschien kunnen familieleden of vrienden helpen? Of zijn er bestaande voorzieningen waar je gebruik van kunt maken?
Als blijkt dat er meer hulp nodig is, dan kijken we naar de hulpmiddelen die door de gemeente ingezet kunnen worden. We helpen je graag met het invullen van het aanvraagformulier in. De aanvraag wordt vervolgens door Stichting ZO! in behandeling genomen.
Telefonisch contact
Het Wmo-loket is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 – 16.30 uur via 0180-310050. Heb jij een vast aanspreekpunt bij Stichting ZO!, dan kun je ook direct contact opnemen met hem of haar.
Crisissituatie of direct behoefte aan contact over medische of psychische zaken? Bel dan uw huisarts of 112.
Buiten de openingstijden kan je voor een crisissituatie bij jeugd contact op nemen met het Crisis Interventie Team via 070-3795163. Voor volwassenen kan je terecht bij Kwadraad Maatschappelijk Werk via 088-9004000.